Op onze website ziet u al een overzicht van de kosten per plattegrond en per type. De aanvullende kosten voor het geschikt maken van de basis bouwkundige plattegronden zijn afhankelijk van de grote van het gebouw/ complex, het aantal bouwlagen en bouwdelen.
Deze kosten variëren dus per gebouw en kunnen daardoor per aanvraag verschillen.

Om een compleet kosten overzicht krijgen, kunnen wij u een geheel vrijblijvende offerte aanbieden.

Stap 1: de offerte aanvraag.

U kunt uw aanvraag doen door een e-mail te sturen waarin u de volgende info toevoegt: NAW/adresgegevens, soort gebruik van het gebouw, het aantal bouwlagen. U dient de bouwkundige tekeningen van de huidige status/indeling aan uw e-mail bericht toe te voegen. Voor een prijsopgave en projectie is het aanleveren van deze bestanden in pdf-formaat voldoende. Maar als u in het bezit bent van de AutoCAD bestanden (dwg-formaat) dan zou dat nog beter zijn. Deze hebben wij namelijk bij opdracht voor aanvang van de werkzaamheden alsnog nodig. In een begeleidende tekst kunt u aangeven welk type ontruimingsplattegronden u wil ontvangen, of u opname op locatie wenst en of u gebruik wil maken van onze montage service.

Standaard gaan wij ervan uit dat opname op locatie niet noodzakelijk is en dat u zelf de montagewerkzaamheden verzorgt. Als er geen keuze is gemaakt worden de standaard ontruimingsplattegronden in aluminium kliklijst aangeboden.

Standaard voorzien we de ontruimingsplattegronden van Nederlandse veiligheidsvoorschriften, conform het ontruimingsplan. Indien gewenst kunnen vooraf en in overleg meerdere talen worden toegevoegd;

Stap 2: de opdrachtverstrekking

Als u tevreden bent over de ontvangen offerte hopen wij natuurlijk dat we deze werkzaamheden voor u mogen uitvoeren en dat u ons hier opdracht voor verstrekt.

U kunt dit doen door de offerte ondertekend terug te mailen, of door een inkooporder of bestel e-mail te versturen. Voor dat wij de werkzaamheden kunnen inplannen dienen we eerst de AutoCAD bestanden op dwg-formaat van u te ontvangen. Mocht u deze niet in et bezit hebben, uw beveiligings- en/of ET-installateur zal u deze bestanden vast kunnen aanleveren. Uiteraard kunt u ook deze bestanden opvragen bij uw architect of gebouw eigenaar of verhuurder. Informatie noodzakelijk voor het opstellen van de ontruimingsplattegronden, zoals informatie over het gebouw, voorzieningen en veiligheidsmiddelen door middel van bouwtekeningen en eventuele wensen van de BHV, brandweer dient u hier indien mogelijk, gelijk mee aan te leveren. Exacte locaties van de veiligheidsmiddelen zoals brandbestrijdingsmiddelen en BHV-hulpmiddelen, kunnen ook in stap 5: de controleronde worden aangeleverd, maar het geniet de voorkeur dit vooraf te doen.

Stap 3: planning en levertijd

Zodra wij de dwg-bestanden hebben ontvangen, kunnen we de werkzaamheden inplannen en uitvoeren. Een gemiddeld project (afhankelijk van de omvang) heeft een doorlooptijd van ca. 3 werkweken, maar in overleg kunnen we hiervan afwijken.

Stap 4: uitvoeren van de werkzaamheden

We passen de ontvangen bouwkundige tekeningen zo nodig aan naar de huidige situatie en schonen deze op zodat ze bruikbaar zijn als basis voor de ontruimingsplattegronden, aansluitend worden de ontruimingsplattegronden opgesteld en getekend.

De ontruimingsplattegronden worden voorzien van Nederlandse veiligheidsvoorschriften, conform het ontruimingsplan en van een situatieoverzicht met het omliggende gebied, de ligging van het pand, de noordpijl en de locatie van verzamelplaats. Dit situatie/locatieoverzicht vragen wij op bij het Kadaster.

Indien gewenst plaatsen wij ook uw bedrijfslogo op de ontruimingsplattegronden;

Stap 5: de controleronde

U ontvangt van ons de concept ontruimingsplattegronden per e-mail. Deze concepttekeningen worden ter beoordeling aangeboden voor een eenmalige correctieronde, na uw goedkeuring worden eventuele wijzigingen en correcties verwerkt en de definitieve plattegronden gemaakt. In deze conceptfase kunt u ook de exacte locaties van de veiligheidsmiddelen zoals brandbestrijdingsmiddelen en BHV-hulpmiddelen op de tekeningen aangeven.

Stap 6: definitieve ontruimingsplattegronden

De eventuele wijzigingen en correcties die uit de controleronde zijn gekomen worden verwerkt en de definitieve ontruimingsplattegronden worden opgesteld.

Stap 7: levering ontruimingsplattegronden

U ontvangt de ontruimingsplattegronden in pdf-formaat per e-mail aangeleverd; We leveren de ontruimingsplattegronden in de door u gekozen uitvoering en u ontvangt deze per pakketpost via PostNL; De montage van de ontruimingsplattegronden dient u zelf te verzorgen.

Stap 8: montage werkzaamheden (optioneel)

Optioneel kunnen aanbieden om de montage werkzaamheden voor u uit te voeren. Wij monteren de ontruimingsplattegronden dan op de vooraf gekozen locaties, op de ontruimingsplattegronden te herkennen met de blauwe pijl “U bevindt zich hier”.

Optioneel: opname op locatie (wordt uitgevoerd tussen stap 3 en 4 in)

Opname op locatie om de huidige situatie op te nemen en te kijken waar de brandbestrijdings- en BHV – hulpmiddelen zich bevinden. Hierbij worden gelijk de definitieve locaties voor de plaatsing van de ontruimingsplattegronden bepaald (de zogenaamde projectie). Ook worden gelijk de wensen van de BHV en Brandweer/gemeente besproken.

Optioneel: controleronde op locatie (in plaats van stap 5)

Het controleren van de concept ontruimingsplattegronden op locatie. Hier worden eventueel de laatste op- en aanmerkingen van de BHV etc. opgenomen, zodat dit verwerkt kan worden op de definitieve ontruimingsplattegronden.

Opties zijn kosten verhogend en niet perse noodzakelijk, dus heeft u een betrokken BHV afdeling en een eigen technische dienst of klusjesman op locatie dan kunnen deze werkzaamheden ook goed zelf worden uitgevoerd.